استقبال پرشور ایرانیان مقیم حیدرآباد هند از رییس جمهوری

استقبال پرشور ایرانیان مقیم حیدرآباد هند از رییس جمهوری

استقبال پرشور ایرانیان مقیم حیدرآباد هند از رییس جمهوری

دهلی نو - ایرنا - «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه به هنگام ورود به حیدرآباد هند مورد استقبال پرشور ایرانیان مقیم این شهر قرار گرفت.

به گرازش خبرنگار اعزامی ایرنا به حیدرآباد، روحانی در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به دعوت «نارندرا مودی »نخست وزیر هند برای یک دیدار رسمی سه روزه وارد هند شد و سفر خود را از حیدرآباد آغاز کرد.
گروهی از ایرانیان که در حیدرآباد هند اقامت دارند با خواندن سرود جمهوری اسلامی و سردادن شعار به رئیس جمهوری خوشامد گفتند.
برخی از ایرانیان هم در طول مسیر عبور رییس جمهوری تجمع کرده و پارچه نوشته هایی درباره روابط ایران و هند و همچنین خوشامد گویی به روحانی در دست داشتند.
رییس جمهوری ایران ساعتی پیش در راس هیاتی متشکل از محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، وارد حیدرآباد شد.
همچنین هیاتی مرکب از فعالان اقتصادی و تجاری بخش خصوصی همراه رییس جمهوری به هند سفر کرده اند.
روحانی در بدو ورود به حیدرآباد از سوی استاندار ایالت تلانگانا، غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند و محمد حق بین سرکنسول ایران در حیدرآباد مورد استقبال قرار گرفت.
قرار است در جریان سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به هند نزدیک به 15 توافقنامه و یادداشت همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور امضا شود.
در این سفر، یک بیانیه سیاسی مشترک از سوی ایران و هند منتشر خواهد شد.
امضای موافقت نامه ارتقا همکاری های کنسولی بین دو کشور و تسهیل روادید از دیگر اهداف این سفر اعلام شده است.
طی دو روز حضور در حیدرآباد، دکتر روحانی با علمای اسلامی دیدار و در نمازجمعه این شهر سخنرانی خواهد کرد.
روز شنبه نیز پس از ورود به دهلی نو، مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهوری به عمل خواهد آمد.
روحانی در این روز با رامنات کنوید رییس جمهوری هند، نارندرا مودی نخست وزیر و سوشما سواراج وزیر خارجه هند دیدار خواهد کرد.
رئیس جمهوری همچنین در نشست اقتصادی ایران و هند شرکت خواهد کرد.
نخست وزیر هند سال گذشته به دعوت روحانی از ایران دیدن کرد.
روابط ایران و هند دارای روابطی تاریخی و مستحکم است و در زمان حاضر همکاری های گسترده اقتصادی و تجاری بین دو کشور وجود دارد.
هند سال گذشته در پروژه توسعه بندر چابهار مشارکت کرد و قرار است در آینده نزدیک شرکت های هندی طرح احداث خط آهن چابهار به زاهدان را اجرایی کنند.
حیدرآباد خانه گروه بزرگی از ایرانیان است که بیشتر آنها از استان یزد برای تجارت و زندگی در طول چند صد سال گذشته تدریجا به این شهر مهاجرت کرده اند.
یزدی های مقیم حیدرآباد با حفظ سنت های اصیل ایرانی هنوز به همان لهجه هموطنان خود در ایران صحبت می کنند و اکثر فرزندانشان با زبان و نوشتار فارسی آشنایی دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: ایران , هندوستان , روحانی , رییس جمهوری , بهمن 96
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:43 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]